Homeland

HOMELAND

Deceive. Betray. Terrorize. Homeland is the story of a country and a family in free fall.

Cast Amalia Moutoussi, Thanos Samaras, Errikos Litsis, Youla Boudali, Ieronymos Kaletsanos, Christos Passalis, Despina Georgakopoulou, Nikos Flessas, Marissa Triantafyllidou, Maria Kallimani, Alexandros Parissis, Yorgos Valais, Mitsi Sakkatou, Zoe Lianostathi, Katerina Papageorgiou, Alexandros Lambros, Myrto Lambrou

World premiere Venice Film Festival 2010 – International Critics’ Week
National premiere Athens Film Festival 2010
Festivals / Awards Tallinn Black Nights, Göteborg, Istanbul, New Horizons, Karlovy Vary, FIC Valdivia, Voices, Mar del Plata, Manaki Brothers CIFF, etc. 5 Awards (best first film director, editing, music, make-up and supporting role actress for Ioanna Tsirigouli) and 12 nominations of the Hellenic Film Academy, Best First Film Director — Athens IFF

2010, 35mm, Dolby SR, 111'

“This is a film that dares to interweave a heavy individual tale with social evolution, a film that is challenging in terms of both art and politics, and that on top of all this manages to maintain high artistic qualities. Doesn’t that sound like exactly the sort of thing that nagging writers are always going on about? Voila! The feature debut of young Syllas Tzoumerkas has it all. It tells the story of a family tragedy afflicting three generations of a Greek family, while interweaving the nation’s history from the junta years of the 1960s, past the leftist 1970s and right up to the student revolts of today. Several aspects of Greek society are in for a beating;
the patriarchy, the family and sanctimonious politics. You have to pay attention – as there are some chronological leaps here – but the viewer who stays alert will be richly rewarded.”
— Gunnar Bolin, Sveriges radio

Hora Proelefsis is a choral work, in which all characters search for and reject each other. Stergios is chasing Anna who is looking forward to embracing Thanos, and the sins of the fathers fallen on sons too weak to bear them, will inevitably emerge. Destiny can be used as an alibi for those who want to be free from their own responsibilities. There is no way out either for the victims or the aggressors in this film which allows no break in a constant crescendo that proves all the more tragic the more we drift away from reality.”
— Goffredo de Pascale

“Ο Τζουμέρκας τολμά. Πιάνει άφοβα τον ταύρο από τα κέρατα στοχεύοντας στην οργάνωση ενός εξαιρετικά περίπλοκου οικογενειακού δράματος που σε δεύτερο επίπεδο καθρεφτίζει μια ολόκληρη κοινωνία. Ο καθρέφτης είναι όμως ραγισμένος. Γιατί, όπως η κοινωνία του εαυτούλη νεο-νεοέλληνα είναι μολυσμένη και σάπια, έτσι και η αντανάκλασή της στην οικογένεια οφείλει να είναι το ίδιο σαθρή και βρώμικη- εφόσον οι προθέσεις του δημιουργού είναι ειλικρινείς.Το εύρημα της ένταξης αληθινών ντοκουμέντων από διαδηλώσεις που χρονολογούνται από το 1974 ως τις ημέρες μας δεν γεννήθηκε τυχαία. Αυτές οι σκηνές είναι ένα σύντομο χρονικό της σύγχρονης Ελλάδας, τα χαϊλάιτ της ιστορίας της μεταπολιτευτικής Ελλάδας. Ανατριχιάζεις όταν τα βλέπεις ‘πακέτο’. (…) Ενα όμως από τα χαρίσματα αυτής της ταινίας είναι ότι, ενώ ξεκινά στη διαπασών, σιγά σιγά ηρεμεί και κατασταλάζει, σχεδόν ακούς το λαχάνιασμά της. Μυστικά και ψέματα, νευρώσεις, υστερίες, οργή, τσακωμοί, δημόσιο, νοσοκομεία, αυτοκτονίες, ασυνεννοησία, μια υιοθεσία. Ενδιαμέσως τα πιο δυνατά σημεία της ταινίας φτιάχνουν και τον χτύπο της καρδιάς της: οι σκηνές της Αμαλίας Μουτούση στον ρόλο μιας δασκάλας που προσπαθεί να καταλάβει τι καταλαβαίνουν τα παιδιά από τους στίχους του Διονυσίου Σολωμού στον Εθνικό Υμνο.”
— Γιάννης Ζουμπουλάκης, Το Βήμα

“Σχηματικά, η Χώρα προέλευσης είναι η πιο λειτουργική διαχείριση χάους που ευτύχησε να δει το ελληνικό σινεμά τα τελευταία χρόνια. Στο σύνολό της, αξίζει κάτι παραπάνω από τετριμμένους επαίνους που στολίζουν τους ταλαντούχους σκηνοθέτες μετά το πρώτο μεγάλο βήμα τους προς στην κινηματογραφική ενηλικίωση. Σε κάποιες λεπτομέρειες, η Χώρα προέλευσης είναι μια συναρπαστική εμπειρία. (…) Ο Σύλλας Τζουμέρκας διάλεξε αυτόν τον τίτλο για να αποτυπώσει στην ταυτότητα της ταινίας του μια αίσθηση του ρευστού και του μεταβατικού σε ό, τι αφορά τον χώρο Η Χώρα προέλευσης είναι μια εξαιρετική μείξη εικόνων και ήχων. Η μουσική των drog-A-tek είναι η σπονδυλική στήλη μιας ταινίας που κυλάει σαν ένας επαναλαμβανόμενος αυτοσχεδιασμός, αναζητώντας εναγωνίως και μάλλον μάταια ένα σταθερό στήριγμα. Ο αυτοσχεδιασμός διακόπτεται βίαια πριν πέσουν οι τίτλοι του τέλους μαζί με παλιές οικογενειακές φωτογραφίες και το Felicita των Αλ Μπάνο και Ρομίνα Πάουερ «απείραχτο» από τους drog-A-tek. (Ενας ακόμη τρόπος για να φανεί η αποστασιοποίηση από ό, τι νοσταλγικό.) Η ομοιογένεια ύφους και φόρμας επιβάλλει έναν παρόμοιο τρόπο αντιμετώπισης των ηθοποιών, αφήνοντάς τους μεγάλα περιθώρια ελευθερίας. Τα πρόσωπα της ταινίας σαν άτομα μέσα στον σωλήνα ενός ατομικού αντιδραστήρα, όπου η έννοια του χρόνου είναι σχετική, σε αυτό το πείραμα της βίαιης επαφής τους με την πραγματικότητα. Ο Θάνος Σαμαράς είναι ο καταλύτης που πρέπει να αυτοκαταστραφεί για να ολοκληρωθεί το πείραμα με επιτυχία. Η Αμαλία Μουτούση μιλάει για την όψη της ελευθερίας σε μαθητές που μοιάζουν χαμένοι στο διάστημα, προσπαθώντας να συγχρονιστεί με το μέτρο του Διονυσίου Σολωμού με την ένταση της φωνής της και την κίνηση του σώματός της. Η Ιωάννα Τσιριγκούλη, που μονολογεί διαρκώς για αγάπη χωρίς να βρίσκει συνομιλητή, προσωπογραφείται σαν μια τραγική φιγούρα ενός αποδομημένου ψυχολογικού δράματος.”
— Δημήτρης Μπούρας, Η Καθημερινή

Directed by
Syllas Tzoumerkas

Written by
Syllas Tzoumerkas, Youla Boudali

Produced by
Maria Drandaki, Thanos Anastopoulos, Syllas Tzoumerkas

Director of photography
Pantelis Mantzanas

Editor
Panos Voutsaras

Music composed by
drog_A_tek

Production designer
Mayou Trikerioti

Costume designer
Mayou Trikerioti

Sound by
Dimitris Kanellopoulos, Aris Louziotis, Costas Varybopiotis, Panos Voutsaras

Make-up artist
Evi Zafiropoulou

Hair stylist
Lefteris Paraskevas

Production
A Fantasia Optikoakoustiki, Greek Film Center, ERT S.A., Pan Entertainment, Homemade Films, DANZAprojekt production with the support of the G.M.M.Th.

Distribution
StraDa Films

Links
Official site
Facebook
Soundtrack
Η σκηνή της τάξης
Τόνια Φαντάστικο
dvd review – flix.gr
IMDb